Utställning som närmar sig


På senare tid borde jag ha målat mer än vad jag gjort. Jag känner lite att jag står still och brottas med min egen vision om vad jag vill åstadkomma. Jag blir helt enkelt inte riktigt nöjd och jag känner inte att jag utmanar mig själv. Jag tappar inspirationen och hittar ingen glöd.

Idag kom jag lite längre med att testa nytt. Jag fotar mycket, runt 5000 bilder per år och nu har jag experimenterat ett tag med dem men inte blivit riktigt nöjd, förrän idag. Idag kom jag överens med mig själv om att de här två bilderna är fina.




I påsk, som i år infaller i slutet av mars, ska jag ställa ut i samband med Norra Värmlands Konstrunda. Kanske kanske att de här motiven kommer med då... Tills dess är det mycket jobb kvar. Mycket måleri, grubbleri och så måste jag lämna in till tryckeriet i god tid.

Hoppas på att inspirationen infinner sig...


Cecilia