Att måla om sommaren

Sommar och semester. Jag hade en dröm om att hinna med massor av måleri i sommar men det har inte riktigt blivit så. En halvtimme här och där har jag satt mig med akvarellerna och stegvis har en blommande målning vuxit fram. På så vis är akvarell väldigt tacksamt, man kan ställa penseln i vattnet och gå. Man kan måla lager på lager och behöver inte plocka ihop färgerna mellan gångerna.


En liten akrylmålning har också blivit färdig, denna är 40x40 cm. Jag känner mig ganska ovan och begränsad av att måla på så små dukar men måste ändå fortsätta utmana mig själv. Det svåra är att få till en motiv som inte blir för plottrigt vilket är risken då jag målar på en mindre duk.


Sen har jag också fått det helt städat i min lilla ateljé. Rummet med 4 dörrar, en gammal vedspis och 10 vinklar och hörn. Varken lättmöblerat eller speciellt trivsamt egentligen. Det bästa är utsikten över åkrarna och körsbärsträden som i år dignar av körsbär.



Med en välstädad ateljé och ett sug efter att börja måla oftare så hoppas jag att jag går en givande höst till mötes. Jag håller tummarna!

Cecilia