Going through, Changes.

Senaste målningen. Många av mina målningar har kommit att uttrycka inre sinnesro, den inre resan och förändringen. Så även den här.

Andra färgval och en hel kropp. För ovanlighetens skull bara blått och inte så många andra färger. Försöker komma framåt. Försöker våga andra motiv men det är inte lätt just nu. Jag överarbetar allting och kommer inte på vad jag ska måla. Och när fokuset ligger på vad, så kommer inte inspirationen.




Med den här tavlan "Going through, Changes." var fokus bara på att måla och skitsamma hur det skulle bli eller vad det skulle bli.



Och även om det inte kändes som den var klar så var den det.



Målningen är nu såld och hänger i Stockholm - när målningar åker iväg så snabbt är det verkligen roligt. Jag hann fästa mig lite vid den själv, skulle ha kunnat haft den hemma en stund till.



Cecilia