Inramning

Idag ramar jag in endel färdiga tavlor, testar en ny bredd på ramen och den känns ganska bra. Innan har jag inte ramat in så många av mina tavlor men nu känner jag att jag kommer att göra det. Tyvärr är ju inte allt i världen gratis dock så jag får börja med de tavlor jag ska hänga ut snart.

De får ett helt annat uttryck när de blir inramade och jag antar att jag också kommer behöva tänka på att behandla dem lite mer varsamt när jag transporterar dem nu. Det är ett ganska noggrant arbete måste jag säga, försöka få det att stämma på millimetern för att få ett riktigt snygg resultat - och också för att slippa spackla och slipa.




"Fallen ängel" i ram

Men det är roligt när det blir bra!

Har nog tänkt att denna utställning ska få vita ramar för att knyta ihop den då jag använt ganska olika färgsättningar i tavlorna för att få variation.


Cecilia